גניבה ממקום העבודה

כאשר עובדים גונבים מהמעסיקים שלהם, זו יכולה להיות חוויה יקרה ומסוכנת עבור החברה עצמה, אך היא אינה נדירה כפי שניתן לחשוב. גניבה היא סוג של בריונות שיכולה לקרות בין עמיתים או בין עובדים, אך יכולה להתרחש גם בתוך החברה.

גניבה במקום העבודה שכיחה יותר ממה שמעסיקים היו חושבים

ויכולים ללא ספק להוות נטל כלכלי על העסק שלהם. לאחר שנחשבה כבלתי מזיקה על ידי חברות גדולות, הבעיה של גניבת עובדים היא משהו שחברות רבות נאלצות להתמודד איתו. כדי להבין את ההשפעה של גניבת עובדים על העסק שלך, בדוק את האינפוגרפיקה הזו.

עובדים גונבים מסיבות רבות ושונות, וגניבה יכולה להתבטא בצורות שונות. חשוב להבין מדוע עובדים גונבים כדי למנוע גניבה. מספר רב של עובדים מודים שגנבו מעבודתם, כך שלפחות חשוב לפקוח עין על גניבה.

מערכת מניעה עוזרת לך להתכונן לתרחיש הגרוע ביותר של גניבת עובדים

בנוסף לאסטרטגיות המניעה שאתה מיישם מבחינת העובד, ישנן גם צעדים פיזיים שאתה יכול לנקוט כדי למנוע גניבה במקום העבודה. אם אמצעי מניעת הגניבה שלך נכשלים ואתה מגלה שחבר צוות גנב ממך, חשוב להתמודד איתם כראוי.

אם היא מפרה את מדיניות החברה, גורמת למנהל להטיל ספק בכנות ויושרה של העובדים ולסכן את עתיד העובדים בחברה. אם לחברה מערכת תגמול לעובדים המדווחים על פעילות לא ישרה בארגון, השתתפו בפעילויות המונעות גניבת עובדים.

דרך נוספת למנוע גניבות עובדים במקום העבודה

היא לדרוש מאנשי הנהלת חשבונות ומשאבי אנוש להתמודד עם מזומנים וסחורות ולערוך חופשות מדי שנה. ניתן לצמצם גניבות עובדים על ידי סינון טוב יותר של עובדים ומי שמעסיק אותם. אם מעסיקים ומנהלים מכירים את הסימנים של גניבת עובדים, יש להם סיכוי טוב יותר למנוע ולגלות זאת לפני שזה קורה.

מכיוון שגניבה משפיעה על החברה שעבורה הם עובדים ועל הביטחון התעסוקתי שלהם, לעובדים רבים אין היסוס להחליט אם לדווח או לא לעמיתיהם על פעילות הונאה.

למרות שחלק מבעלי העסקים לא מרגישים בנוח להתקשר למשטרה בנוגע לעובדים שלהם

זה חלק חשוב בניהול גניבות במקום העבודה. החזקת מערכת שבה העובדים שלך יכולים לדווח על חשודות לעמיתיהם היא טקטיקה למניעת גניבות עובדים. אי אפשר לחקור גניבות במקום העבודה ללא עזרה של לפחות חלק מהעובדים שלך.

בקנה מידה קטן יותר, עובדים יכולים לגנוב אספקה, רכוש, ואפילו זמן רחוק מהחברה כדי לטפל בעניינים אישיים מחוץ לשעות החברה. תוכל גם לגנוב מידע קנייני או לשתף מידע סודי עם המתחרים שלך.

לעסקים קטנים

גניבה של עובד יחיד יכולה להיות בעלת השפעה שלילית משמעותית על הפרודוקטיביות והרווחים. החל מגניבת עטים בודדים ועד גניבת רשימת הלקוחות כולה של העובד, גניבה יכולה להטיל עומסים כלכליים, משפטיים ורגשיים על המעסיקים. להלן שש סיבות מדוע עובדים גונבים מהמעסיקים שלהם, כמו גם עצות כיצד להתמודד עם גניבה ולהקטין את הסבירות.

גניבת עובדים היא פשע שעולה לחברות אמריקאיות יותר מ -50 מיליארד דולר בשנה, וזה מזעזע עבור מעסיקים שמאמינים שהם חסינים מהפשע. מה שחברות רבות אינן מודעות אליו הוא שאחד מסוגי הגניבה הנפוצים ביותר נובע מעובדים.

סוג זה של גניבת עובדים יכול להתרחש בכל סוגי העסקים

החל ממשרדי רואי חשבון ועד מאפיות וכלה בחנויות תיקונים. גניבת כסף או סחורה היא צורת הגניבה הברורה ביותר, אך עובדים יכולים גם להתחמק, לסלק חשבונות ולבטל עסקאות בכדי לכסות את עקבותיהם.

75% מהעובדים גונבים לפחות מחלק מהמעסיקים שלהם

גניבה במקום העבודה שכיחה יותר משאתם חושבים, ולפי נתונים סטטיסטיים של המכון לחקר המוח, לפחות 7.5% מכלל העובדים גנבו משהו מהמעסיק שלהם. אם עובדים מסיימים את עבודתם מוקדם מהמתוכנן במהלך הפסקת הצהריים או בשעות העבודה, לרוב המעסיק הוא שעושה גניבת זמן.

חוסר כנות וגניבת עובדים עולות לחברות אמריקאיות יותר מ -50 מיליארד דולר בשנה. אובדן עובדים באמצעות גניבה פוגע בעסקים ברחבי העולם וכואב במיוחד לעסקים קטנים.

על ידי קביעת השלכות לגניבות עובדים

העובדים ימשיכו לגנוב אם הם מאמינים שלא ייענשו. למשל, דרישה מהעובדים שלכם להעיד בכל יום בבית המשפט על האופן שבו הגניבה משפיעה על הפרודוקטיביות מעבירה מסר חזק לעובדים כי החברה לא תסבול גניבת עובדים ותעמוד לדין את הגונבים בהיקף החוק. מדיניות למאבק בתוצאות הגניבה עלולה להרתיע גניבה ויש להודיע לצוות על אסטרטגיות אלה כבר מההתחלה.

בהתחשב בחשיבות הדגלים האדומים שה ACFE הדגיש עבור משאבי אנוש, אחד הדברים החשובים ביותר להפחתת הסיכון לגניבת עבודה הוא עבודה לשמירה על יחסים חיוביים עם עובדים.

דרך נוספת שבה העובדים יכולים להיתפס לגניבות

היא לשתף רשימות לקוחות ולהשתמש בהן לטובתם, מחוץ לחובות התאגיד הרגילות שלהם. עובד תאוות בצע מצדיק גניבה בכמויות קטנות ונעשה נועז יותר בהצדקת גניבה בכמויות גדולות יותר מכיוון שהוא מאמין כי גניבה בכמויות גדולות מקובלת עליו בתנאים אלה.

העלות לעסקים בבריטניה ולעובדים בגניבה וגניבה על ידי עובדים מבוססת על העובדה ש -67% מהנשאלים מודים שגנבו בעבודה

כשמדובר בגניבות קטנות ובלתי מזיקות בעבודה, רק 18.3% מהעובדים חושבים שזה בסדר לגנוב מהעבודה. לשם השוואה, 42.6% מהמנהלים ו -23.2% מכלל העובדים סבורים שגניבת הזמן הכוללת היא גניבה מעבודה.

יצירת קשר מהירה