מהי אפליה בעבודה?

על פי חוק האמריקאי עם מוגבלויות וחוק השיקום, המעסיקים אינם רשאים להפלות עובדים שכירים או פוטנציאליים על רקע נכות פיזית או נפשית או מחלות קודמות כגון סרטן. המדיניות הציבורית של צפון קרוליינה מגנה על הזכות לחפש, להשיג ולהפעיל עבודה ללא אפליה על בסיס גזע, דת, צבע, מוצא לאומי, גיל, מין או מוגבלות. מעסיקים אינם רשאים להפלות עובדים או מועמדים על רקע גזע, צבע או דת; מקור לאומי; מִין; גיל 40 ומעלה; האם העובד או המבקש הוא אדם מוסמך עם מוגבלות; בין אם הוא מעשן או לא מעשן ובין אם הוא עומד בהנחיות העישון במקום העבודה.

עובדים עם צרכים מיוחדים הקשורים למחלות, נכות או נסיבות אחרות מכוסים בעילות אפליה אסורות כגון מין, גיל, מצב משפחתי, אמונה או גורמי זכויות אדם אחרים. אסור לסוכנויות התעסוקה להפלות מועמדים כאשר הם מגייסים או ממקמים אותם.

אפליה במקום העבודה מתרחשת כאשר מתייחסים לאדם או לקבוצה באופן שונה במקום העבודה על בסיס מאפיינים ספציפיים כגון אמונה דתית

מוצא אתני, מגדר, גיל, מצב משפחתי ונטייה מינית. חוקי אפליית תעסוקה נועדו למנוע אפליה של מעסיקים על רקע גזע, מין, נטייה מינית, דת, מוצא לאומי, נכות פיזית או גיל. אפליה במקום העבודה יכולה להתרחש כאשר מתעוררות דעות קדומות מסוימות כאשר מתמודדים עם עובדים על רקע מגדר, מיניות, גזע או דת, הריון, לידה או נכות.

אפליה יכולה להתרחש במקום העבודה כאשר עובדת או מועמדת מטופלים בצורה לא הוגנת על רקע גיל

נכות, מידע גנטי, מוצא לאומי, הריון, גזע, צבע, דת או מין. תרחישי האפליה במקום העבודה משתנים אך כוללים מצבים שבהם נשללת מאדם תעסוקה או הזדמנויות קידום, נשללת ממנו שכר שווה עבור עבודה שווה, נשללת ממנה זכויות כגון תשלום שעות נוספות או הטרדה בשל מאפיינים מסוימים.

אפליה על רקע גזע או צבע עשויה ללבוש צורה של סירוב להעסיק

לפטר, לא לקדם, להציק או להפלות לגבי תנאים אחרים או זכויות תעסוקה. אפליה על רקע מוצא לאומי מרמזת על שלילת שוויון הזדמנויות תעסוקה לאדם על רקע מדינתו האחרת או חלק מהעולם, מוצא אתני, מבטא או מוצא אתני (למשל אפליה על בסיס אמצעי תגמול כוללת צעדים שליליים כלפי אדם אחר מכיוון האדם השני דוחה שיטות עבודה מפלה, אפליה גזעית, אפליה על בסיס מעמד צבאי, מתלונן על אפליה או עוזר לחקור תלונה על אפליה.

טיפול באנשים המועסקים על בסיס אחת הקטגוריות המוגנות

כנפגעי הטרדה בלתי חוקית במקום העבודה או כנקמה כלפי מי שמממש את זכויותיו בהתאם לחוקי האפליה במקום העבודה .התנכלות להתנהגות התנהגות לא רצויה, בין אם מילולית או פיזית, כולל הפחדה, לעג, גידופים, הערות או התנהגות פיזית המבוססת על הגנה סטטוס או פעילות (עלון אישי 18-01) כל התנהגות המשפיע על סביבת העבודה או החלטות תעסוקה המשפיעות על עובד על סמך קבלת העובד או דחייתו של התנהגות כזו.

חוק ה- ADA (American with Disabilities Act) משנת 1990 אוסר אפליה בשיטות עבודה

לרבות בקשות, העסקה, פיטורים, הכשרה, פיצויים, קידום מכירות ותנאים אחרים או זכויות תעסוקה. חוק אפליית הריון והריון אוסר על מעסיקים להפלות נשים בעבודה על רקע ההיריון ועל המעסיקים לספק דיור מספיק במידת הצורך.

בתחום התעסוקה

הזכות להגנה שוויונית מגבילה את יכולתן של מדינות וממשלות פדרליות להפלות בשיטות העבודה שלהם על ידי התייחסות שונה לעובדים או לעובדים לשעבר על בסיס השתייכותם לקבוצה, כגון גזע. או מגדר. כותרת I וכותרת V של חוק האמריקאים לבעלי מוגבלויות משנת 1990 (ADA) אוסרים אפליה של אנשים עם מוגבלות במגזר הפרטי, כמו גם ממשל ממלכתי ומקומי, וכוללים מוגבלויות נפשיות ופיזיות המגבילות פעילויות חיים חשובות המתאימות לתעסוקה. . ADA אינה דורשת טיפול מועדף לאנשים עם מוגבלויות, ומעסיקים יכולים לבחור את המועמדים המתאימים ביותר לתפקידים, אך היא אוסרת אפליה על סמך מוגבלות ממשית או נתפסת.

כותרת VII לחוק זכויות האזרח משנת 1964 אוסרת על מעסיקים להפלות אנשים על רקע דת בהעסקה

פיטורים או תנאי העסקה אחרים. כותרת VII הופכת את זה לא חוקי להפלות על רקע צבע, גזע, דת, מין או מוצא לאומי בגיוס, פיטורים, קידום, הפניה והיבטים אחרים של תעסוקה. אולם כותרת VII אוסרת אפליה בהיבטים רבים אחרים של תעסוקה ויחסים.

מעסיקים אינם רשאים להשמיט או לסרב להעסיק

לפטר או להפלות עובדים על רקע שכר, תנאים, זכויות או אחריות המבוססים על גזע, צבע, דת, מין, מוצא לאומי, גיל, מידע גנטי, נכות. או אישורים הדרושים לפעולתו התקינה של המעסיק. למרות שמעסיק אינו חוקי להניח הנחות המבוססות על סטריאוטיפים אתניים, מגדריים או גיליים, מעסיק אינו חוקי להניח כי עובד אינו מסוגל או נכה.

כמנהל או כמעסיק

עליך להיות מודע מהי אפליה והאם מגיע לעובדיך להתייחסות הוגנת, והאם אתה עובר על החוק אם לא. אפליה יכולה להתרחש בין עובד למעבידו. מעשה אפליה יכול להתרחש במקום העבודה אם עובדת או מועמדת מטופלים בצורה לא הוגנת על רקע גזע, מין, לאום, דת, גיל, נכות, מצב משפחתי או הריון.

לא כל טיפול שלילי מהווה אפליה בלתי חוקית, אך כל עובד הסבור כי הופלה בעבודה יכול להגיש תלונה ל- EEOC (שוויון הזדמנויות בעבודה).

במאמר משפטי זה אנו מציגים את ארבע צורות האפליה העיקריות במקום העבודה כדי לעזור לך להבין, כעובד או כמעסיק, אילו סוגי התנהגות מקובלים במקום העבודה.

יצירת קשר מהירה