עורך דין תעסוקתי פלילי

עורכי דין בתחום התעסוקה מסייעים במניעת גילוי רשומות פליליות למעסיקים, לאחר ששינויים בחוק הטילו חובות דיווח חדשות על מועמדים לעבודה.

למשל בארה"ב פרטי הרישום הפלילי נרשמים כעת במחשב הלשכה לרשומות פליליות (CRB) בעקבות שינויים שבוצעו בחוק המשטרה 1997 על ידי חוק הגנת החופש 2012.

אנשים שהוזהרו, הורשעו או נעצרו חייבים להצהיר על כך אם הם מחפשים עבודה הכוללת עבודה עם ילדים ומבוגרים פגיעים – קטגוריה הכוללת אחיות, מורים ועובדי נוער.

גם המחזה למעסיקים נותר ללא שינוי. עליהם לשאול לגבי רישום פלילי רק אם הפוסט כפוף לבדיקת CRB משופרת. אנשים שמשקרים או לא מצליחים להצהיר על השיא שלהם עלולים לעבור על החוק ולבצע עבירה חדשה.

עורכי דין בתחום התעסוקה מסייעים במניעת גילוי רשומות פליליות למעסיקים, לאחר ששינויים בחוק הטילו חובות דיווח חדשות על מועמדים לעבודה.

כיצד מנהלים מעסיקים בדיקות רקע פלילי?

מעסיקים רשאים לבצע בדיקות רישום פלילי כחלק ממדיניות רחבה יותר לאיסוף מידע שיסייע להם להעריך האם אדם מתאים לתפקיד ולמקום העבודה, או שיש להם פוטנציאל לגרום נזק.

מטרת המעסיק חייבת להיות חוקית ויש להשתמש במידע למטרה זו בלבד. לא ניתן לגלות זאת ללא הסכמה אלא אם כן הדבר נדרש על פי חוק או אם זה לטובת הציבור.

יש לאסוף מידע שנאסף במהלך בדיקת רישום פלילי רק כאשר הוא מתייחס לתפקיד הנוגע ואין פגיעה מיותרת בפרטיות. (

מעסיקים יכולים לבצע בדיקות רקע על אדם אם הם מתבקשים לעשות זאת על ידי המשטרה, למשל למטרות בדיקה. הם גם חייבים לשתף כל מידע שיש להם הנוגע לפוסט כדי לסייע בהערכת התאמתו של אותו אדם. (עוד על גניבה ממעביד ובעיות בעבודה באתר של אלעד שאול, עורך דין פלילי)

לפעמים נדרשת בדיקת רישום פלילי כחלק מחבילת בדיקות לפני תעסוקה, למשל כאשר עבודה כרוכה במגע עם אנשים פגיעים. המבקש עשוי להתבקש למסור פרטים אודות הרשעותיהם ו/או אזהרותיהם או רישומי המודיעין המשטרתי.

יצירת קשר מהירה